Friday 9 November 2012

Pohon Rindu




Untuk kekasih raga beta,

Lembayung senja kelihatan merah
Cantik dan sungguh indah
Ada biasan yang terlukis
Yang bikin segalanya manis

Di bangku putih itu
Di bawah pohon rendang itu
Kau pegang erat jemari aku
Aku pandang tepat mata kamu

Bersaksikan bayu
Kau luahkan isi hatimu
Yang selama ini aku tak pernah tahu
Sungguh, aku terharu

Dan bila segalanya sudah berlalu
Aku masih tetap disitu
Mengingati momen kau dan aku
Tentang rasa hati yang bersatu

Bila rindu datang mencuit hati
Lantas saja aku mencari kembali
Pohon yang satu, tetap teguh utuh
Seperti janji kita yang telah sebati

Pohon yang jadi saksi
Dua hati bersatu dengan janji.




3 comments:

Mellyana Sara said...

aaaaaaaaaaaaaaa! best! :')
Rasa kat hati!

H Y D E said...

T____T

ken adbullah said...

ni puisi dalam lagenda budak setan 4. haa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...