Friday, 7 September 2012

Tema: TRAUMA

Hello
Assalamualaikum..

lama sudah blog tidak berhapdate. dan sekarang dah terhapdate dengan rupa baru, wajah baru dan penulis masih lama *wink wink*..tapi dah berkurang.(atas sebab-sebab tertentu)


Tapi macam biasa la, lumrah kehidupan, setiap pertemuan ada perpisahan.. Setiap yang datang pasti akan pergi. Dan aku dah TRAUMA dah dengan kehilangan ini.

merujuk kepada ayat di atas, perkataan trauma telah di capslock-kan. Maka, tema seterusnya adalah Trauma. Dan harapannya penulis bawahan sekalian tidak trauma dengan pemilihan tema kali ini.


sedikit perkongsian:
Trauma mempunyai definisi secara perubatan dan juga kejiwaan atau emosi.
Secara kejiwaan atau emosi, trauma diandaikan sebagai sebuah maksud yang berbeza dan berarti sebuah pengalaman secara emosi yang menyakitkan, distress, dan mengejutkan, di mana biasanya menghasilkan kesan mental dan fisikal yang mendalam.Trauma secara kejiwaan, atau kekerasan emosi, intinya respon normal pada sebuah peristiwa yang ekstrim. di mana ia melibatkan pencitraan memori emosi tentang peristiwa distress yang tersimpan sangat dalam di otak. secara umum, hal ini dipercaya semakin berkait secara terus dengan tekanan, semakin besar kemungkinan terjadi kekerasan emosi-Google

SELAMAT BERKARYA

2 comments:

SCOVΛΤE-ΛLΙ said...

info menarik. tema menarik. :)

Teenager Housemaid said...

awat baca perkataan trauma pun, saya dah rasa trauma..
mihmihmih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...