Monday 31 December 2012

Review Buku: Kelabu oleh Nadia Khan

Assalamualaikum.



KELABU


sinopsis:

Senang kalau hidup dalam dunia hitam putih.
Baik-buruk, betul-salah, cinta-benci, lelaki-perempuan.

Apa jadi pada yang tengah-tengah?
Apa jadi pada orang-orang macam aku?

Bila Jun datang pada aku, menawarkan posisi sebagai 'boyfriend kontrak', aku tak tolak. Salah aku ke kalau aku kata "ya" pada awek cun? Salah aku ke kalau aku lagi pandai layan dia daripada boyfriend dia sendiri?

Salah aku ke kalau aku jatuh cinta pada dia?

Aku Amir. Jemputlah masuk ke dunia aku, di mana ada hitam dan putihnya tak berapa jelas. Mungkin hanya lepas tu, korang akan faham macamana rasanya berada di dunia aku. Dunia KELABU.





Kata aku:
agak lama bagi aku untuk menghabiskan bacaan buku ini.
buku ini bermula dengan menarik hingga aku tak mampu untuk letakkan buku ini.
dan kemudian, ianya agak tawar untuk masuk pertengahan itu. dan aku mula berhenti membaca di pertengahan.
namun pagi tadi aku mula membaca semula.
dan semakin aku baca ianya menjadi menarik semula dan memberi aku banyak ilmu dan kata-kata yang sangat memberi kesan pada aku.

jadi aku terus konklusikan, aku sangat suka buku ini.
gaya penulisan sangat sempoi. dan merujuk kepada kesosialan, aku rasa nadia khan menyampaikan buku ini dengan penuh sopan. dan aku kagum. dan aku rasa buku ini sangat unik.
sebab aku nampak masalah sosial yang cuba ditengahkan oleh nadia khan, tapi aku juga nampak kesopanan dalam penulisan dia. ha. sangat menarik.

rasa amir sangat comel sebab suka minum jus oren.
dan saya rasa shah sangat sweet.
dan aku juga rasa surprise nya menjadi. haha.
gaya penulisan yang sangat meyakinkan. bravo nadia khan!

cuma cuma cuma...
buku ni ada sambungan ke apa?

sebab aku tak tahula sama ada aku je yang tak faham dan keliru, sebab ending dia er... sebenarnya yang terpacak depan pintu amir tu siapa? 
ho.



aku bagi 4/5 bintang.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...