Sunday, 20 May 2012

Catatan ke-lima



Catatan hari kelima. (15hb April 2012)
Aku manusia mati. Mati yang tak berkubur.
Mati aku tak pernah di talkinkan.

*****
Sasaran aku tepat kali ni. Ziera.
Aku tampar kuat pipi kau. Kuat.
Merah jadinya pipi putih kau. Kelakar.
Kau liar sangat. Kasar. Kau tak mudah mengalah.
Ya sebelum sebelum ni pun kau memang jenis tak mudah mengalah, kalau tidak masakan kau tidak kisah dumped aku .
Tapi aneh, kasar kau kali ni tak lama mana, hanya sebentar. Tak sampai lima kali kena penampar, diam membatu.Ah setankan.

Lagu creep- Radiohead dipasang sesedap bunyi.

When you were here before

Couldn't look you in the eye

You're just like an angel

Your skin makes me cry

You float like a feather
In a beautiful world
I wish I was special
You're so fucking special
But I 'm a creep
I 'm a weirdo
What the hell am I doing here?
I don't belong here

I don't care if it hurts
I want to have control
I want a perfect body
I want a perfect soul
I want you to notice
When I'm not around
You're so fucking special
I wish I was special


Aku koyak singlet pink kau. Pink. Aneh kedua kali. Kau aziera yang aku kenal dulu cukup anti kaler pink. Well, human changed. So do u. tapi bukan aku. Aku bukan manusia, aku juga bukan hantu.
Aku rapatkan badan kau di dinding. Lembik sudah tubuh kau. Maafkan aku sebab tampar sampai pengsan. Bukan apa, untuk memudahkan kerja saja.

Aku benamkan paku tiga inci panjang melalui tapak tangan kanan dan kemudian kiri kau terus ke dinding. Berdecit darah memancut. Sial, habis baju Fisher aku. Kau terjaga, aku hentak dengan hammer yang sedia ada di tangan. Kembali tidur wahai sayang.
Ah, rokok dah tinggal suku. Aku tamatkan riwayat rokok di leher kau. Berasap leher, tapi tak tembus. Aku capai pisau panjang, atau lebih tepat parang karat bergerigi. Perlahan lahan aku hiris daging lembut di leher. Dua kali, tiga kali, empat kali, masih belum terpisah kepala dan badan. Ah penat.
Aku capai gunting besar; gunting pokok, aku teruskan kerja pisahkan kepala dan badan kau. Mudah. Hanya sekali gunting, bergolek kepala jatuh ke lantai meninggalkan badan yang melekat di dinding.

Darah keluar macam air pancut dari leher. Kelakar. Haha .
Aku kerat pergelangan tangan kiri dan kanan kau guna gnting yang sama. Puas. Jatuh terduduk badan tanpa kepala ke lantai yang berair merah.huh, penat. Kedua-dua tapak tangan yang melekap di dinding, aku biarkan. Nampak abstrak di situ. Cantik.
Busuk bau darah kau Aziera. Tuih.

Aku simbah petrol ke badan, ke lantai. Lighter dipetik, aku buang ke atas cecair petrol. Anak anak api gembira, dari kecil berubah jadi besar. Menyala, panas. Jelas sikit sikit api makan tubuh mugil tanpa kepala dan tapak tangan.
Aku seluk handbag atas meja, aku buka purse. Takda cash money, yang banyak hanya resit dobi. Pemalas kau Aziera. Tertera dalam ic kau.

NORHASLIANA BINTI KHAIRUL AMIR HISHAM.

Ah. Sial. Mana kau Aziera. aku dah penat cari kau.

7 comments:

Aqim said...

mohon aziera datang mennyerah diri dengan segera sebelum ramai lagi yang menjadi mangsa.

Ubi Snida said...

Haha. aziera aziera.

arfasyrf said...

kenapa kau pengsankan dia? kenapa kau potong kepala terus? kenapa tak seksa dulu. sampai dia dah separuh mati. baru habiskan riwayat dia. baru betul ngeri. baru betul creepy. kakakaka

Ubi Snida said...

sebab aku kesuntukan masa. semuanya sebab aku nk tamatkan riwayat ontime dgn lagu creep.

mungkin catatan seterusnya boleh buat macam tu :p

arfasyrf said...

owh. jap. ni kira setiap seorang tak terikat dengan satu blogpost je ke? sesuka hati la ni nak letak berapa? ke macam mana?

Ubi Snida said...

belasah ja berapa pun.

si robot comel said...

woi woi asal lagu feveret aku tu weh. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...